Skip to content

Què Fem

KUNDALINI

Té els seus orígens en l’època upanishádica (800 a.C. – 500 a.C.) i Yogi Bhajan el porta a occident l’any 1969.

Practiquem Kundalini ioga tal com ho va ensenyar Yogi Bhajan.

Consta de kriyas (seqüència d’exercicis per aconseguir un determinat efecte sobre el cos i la ment) combinades amb pranayamas (control de la respiració) i mantres.

Conegut com el ioga de la consciència, Kundalini ioga contribueix a despertar-la i, per tant, a reconnectar amb el teu ésser original. Alinea cos, ment i ànima. Desperta l’energia vital que tots portem dins treballant a nivell físic, electromagnètic, emocional i mental, amb un efecte immediat. Reforça el sistema nerviós, equilibra les glàndules, purifica la sang i neteja patrons de pensament subconscient. Augmenta la vitalitat i la concentració, alliberant bloquejos emocionals i físics que ens impedeixen ser nosaltres mateixos.

És un ioga que s’adapta a tots els nivells, amb diferents intensitats.

HATHA

Els seus orígens apareixen en textos hinduistes del segle V a.C.

El Hatha ioga, base de tots els iogues que utilitzen postures, és el ioga més clàssic.

Inclou postures (asana), exercicis de respiració (pranayama), de concentració (dharana) i de meditació (dhyana).

Ajuda a respirar millor, a alliberar tensions i amplia l’atenció en el moment present. Enforteix, millora la postura corporal, la flexibilitat, l’equilibri i la coordinació. Serveix per començar a ser més conscients de la naturalesa transitòria de les emocions, de les sensacions i dels pensaments. Tradicionalment abasta no només l’aspecte físic, sinó també l’espiritual: la realització del jo, l’autoconeixement, la recerca de la realitat suprema.

La seva pràctica és no competitiva, és adaptable a totes les persones independentment de la seva flexibilitat, força, resistència o experiència en el ioga.

VINYASA

La seva base és el Hatha ioga i té una antiguitat aproximada de 100 anys.

“Vinyasa” és una paraula sànscrita que significa “fluir”. Es tracta d’una transició dinàmica d’una postura a una altra coordinant-les amb una respiració conscient.

Inclou postures (asana), exercicis de respiració (pranayama), de concentració (dharana) i de meditació (dhyana).

Enforteix el cos, treballa la resistència i la flexibilitat, ajuda a tonificar el cos i a millorar l’equilibri, la concentració, la postura corporal i la coordinació. Ajuda a respirar millor, a alliberar tensions i amplia l’atenció en el moment present.

Físicament és més intens i dinàmic que el Hatha ioga.

ASHTANGA

Basat en ensenyaments antics, però popularitzat fa uns 60 anys.

L’Ashtanga és un rigorós estil de ioga que vincula cada moviment amb la respiració i segueix una seqüència específica de postures.

Es basa en tres pilars: la respiració ujjayi (contraient la glotis), els bandha o tancaments energètics (contraccions musculars) i el dristi (focalització de la mirada durant cada asana). És una de les formes més dinàmiques del ioga i es tracta d’una meditació en moviment.

La pràctica continuada aconsegueix grans beneficis tant mentals com físics, tonifica el cos, millora la flexibilitat, la força, l’equilibri i la concentració. Aporta energia, aconsegueix que el practicant es posi en forma físicament i calma l’ansietat.

És el ioga més dinàmic i el que exigeix més fortalesa i resistència.

 

Ashtanga per adolescents

A través del ioga, treballem amb adolescents, a nivell físic, mental i espiritual, transitant aquesta etapa de gran intensitat, ajudant a l’adolescent a trobar el seu lloc al món, acompanyant-lo cap a la maduresa i l’empoderament. Treballem la força, la flexibilitat, la millora de la postura, la capacitat per a relaxar-se, el control de la respiració, l’estabilitat, l’equilibri, la canalització de l’energia, el control de l’estrès, la presa de decisions, la concentració, l’autoimatge, l’acceptació, la curiositat, la compassió, la connexió, la presència i la intuïció.

Oferim una alternativa diferent per a joves.

IOGA INFANTIL. CHILD PLAY

Els nens i nenes juguen a ioga per estar més equilibrats física, mental, emocional i espiritualment.

Milloren la seva coordinació, equilibri, flexibilitat, sentit de l’humor, autoestima, concentració i gestió de la seva energia.

Juguen a ioga a través del ball, del moviment lliure, del cant de mantres, de meditacions, de relaxacions i de la pràctica de postures, deixant fluir el cos.

Diferents grups d’edats entre 3 i 12 anys.

PRANAYAMA, RELAXACIÓ, MEDITACIÓ

Totes les sessions de ioga treballen tècniques de pranayama, relaxació i meditació però aquestes sessions estan dissenyades per treballar-les, setmanalment, en major profunditat.

Pranayama és un conjunt de tècniques per aprendre a captar, dirigir, assimilar i distribuir el prana (energia subtil) a través d’una respiració conscient. Purifica el cos físic i l’energètic, i estabilitza l’activitat mental, ja que la ment i la respiració estan íntimament relacionades. La respiració és un constant diàleg del cos amb l’univers.

Relaxació és tot el contrari de l’acció. És el mitjà natural per reposar l’energia que gastem a través de l’acció física i mental, i de les emocions. És necessària per accedir al nostre univers interior. A través de la vivència de sensacions de tranquil•litat, pau i serenitat, arribem a la concentració, a la meditació i a estats de consciència elevats.

Meditació és una paraula que deriva del llatí i significa “tornar cap a dins”. S’aparta el món exterior perquè no influeixi en la ment. Es tracta d’una recerca deliberada de la comprensió de la veritat. La ment, lliure de lligams, capta allò del que no som conscients normalment. Meditació és un estat de la ment: la prolongació de la concentració.